Moped
31.10.2013
Hej jag har en moped som har stått ute i ungefär 2 dagar sen tog ja in den i typ 2 dagar men efter det startar den inte längre vet ni va felet kan vara, tacksam för svar! moped

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.11.2013
Hej, här kom ett svar från vår motorexpert Simon:
Jag vet inte vilken typ av tändning mopeden har (hur modern den är) men kolla först om tändstiftet gnistar som det ska.
Ta ur tändstiftet, håll metalldelen på tändstiftet mot t.ex. cylindern eller annan metallyta och kicka runt för att se om det gnistar.
Gnistar det som det ska får den troligen inte bensin som den ska, kolla så det kommer bensin i slangen ner till förgasaren.
Detta kan man börja med och söka vidare sedan.
Simon
Hör gärna av dig igen om detta inte hjälper.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna