moppebil
02.11.2013
Hej jag tror jag vill ha en mopedbil istället för en vanlig moped, kan jag få lite lätt information om mopedbilar? Var kan man köpa de? Och var kan man hitta begangnade?
Vad kostar en mopobil idag?
Och sista frågan!
Är det sant att mopedbils kortet e dyrare än moppe kortet?
Tacksam för svaar :) hondär
Trafikskolan Ronn
Trafikskolan Putte/Rönn/Rune svarar

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
07.11.2013
Hej!
Oj, lite missförstånd vem av oss ungdomsinformatörer som skulle skicka din fråga till bilskolan (jag har varit sjuk) för att få svar, men nu har jag gjort det! Så svar är nog på kommande och ursäkta att du fick vänta lite!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Här kommer svaret:
Hejsan!
Nya mopedbilar i Vasa säljer Wasa Motocenter, begagnade hittar du lättast på Nettimoto (www.nettimoto.com).
Nya mopedbilar kostar mellan 10.000 till 20.000 euro, begagnade enligt nettimoto 750 – 20.000 euro!
Mopedkortet kostar omkring 400 – 500 euro beroende på bilskolan, när mopedbilskortet kostar på Roine/Wikman 575 euro, och dom är enda som har mopedbilsundervisning!
MVH Jalle Granholm Trafikskola Rönn
/Ungdomsinformatören Sanna
Vi ska ännu se ifall vi skulle få en liten intervju med någon som har en mopedbil så kan du få lite för- och nackdelar. Jag lovar inte att jag hittar något men jag ska försöka, jag sätter in det här under om jag får fram något mera.
/Sanna