Re volvo
06.10.2015
Hur är det med streamer eller framrutedekal om den inte syns när solskydden är nervikta? Då borde det ju vara lagligt efterssom man inte märker av den och inte skymmer mer sikt än original solskydden. Går den igenom med abs lampa tänd?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
16.10.2015
Hej, vi ska kolla saken med vår besiktningsstations expert, svaret kommer här under så fort vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej, nu har vi kollat upp saken med A-katsastus i Vasa, här kommer svaret:
Streamer, framrutedekal som inte syns när solskydden är nervikta är ok. Men bilen går inte genom om abs lampan är tänd. Om besiktningstiden hinner gå ut så får man körförbud på bilen om den inte går genom, men om man kommer innan tiden gått ut så har man en månad på sig att fixa felen och får köra under tiden.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna som just var och besiktade min bil och frågade detta på samma gång (min bil gick inte genom)