traktor registrering
31.10.2015
Är det möjligt att registrera en Yamaha Raptor quad till traktor? har nämligen sett folk som registrerat Kawasaki KFX crossatv till traktorregistrerad isåfall vad måste göras då? Tack i förtid :)
Laatukatsastus i Vasa svarar

Ungdomsinformatören Jenny svarar
09.11.2015
Hej!
Tyvärr har jag inte fått ett svar av vår expert, så jag råder dig att kontakta en besiktningsstation och fråga av dem där hur det är med att registrera en Yamaha Raptor quad till traktor. Om du inte vill besöka en besiktingsstationen, kan du riktigt bra ringa dit också.
Jag hoppas att du får ett svar därifrån och jag sätter in svaret här om vi får det av vår expert senare!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny
Nu fick vi ett svar av Laatukatsastus:
Den skall vara typgodkänd som traktor, tillverkarens coc dokument som
styrker detta. Troligtvis är inte Yamaha Raptor det.
Laatukatsastus