traktorkort
21.12.2017
var kan jag ta traktorkort i kstad. topride eller trafi och hur går det till måste man köra traktor där eller bara ta teori,,, vad kostar det p

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2018
Hej.
Jag frågade upp saken på TopRide och de svarade såhär:
Hej
Det finns ingen utbildnig på traktorkortet, det är enbart självstudier.
Man tar kontakt med Ajovarma och via dem ordnar man körkortstillstånd och får även info om hur det går till att ta traktorkortet.
Om man tar vanligt traktorkort så är det enbart ett teori prov och ska man ha trafiktraktor så är det ett teori samt hanteringsprov.
Men som sagt, ta kontakt med Ajovarma ( Besiktnigsstation i K:stad tex. ) så får ni all info.
Mvh. Thomas Heikkilä / TopRide