undrar
09.02.2018
Hej. När ska man bli orolig för snopplängden? jag har en snopplängd på 9 cm vid stånd och växt klart annars. är ca 173 lång.har könshår o skägg osv sedan 2 år så det är som det ska. jag kom i puberteten när jag var 13 år så borde inte snoppen ha vuxit mer? jag vet att medel ska vara typ 13cm och jag är långt ifrån det. Tjejer kommer säkert tycka jag har liten snopp.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.02.2018
Hej.
Som du garanterat har hört förr så är alla människor olika. Det är helt enkelt inte meningen att vi skall se likadana ut. Och jag är också säker på att du har hört att penisstorleken inte är avgörande för hur "bra" man är i sängen. En kille kan ha världens största penis men ändå vara helt kass i sängen om han koncentrerar sig mer på sig själv och sin egen njutning än på sin partner.
Så mitt råd är, oavsett penisstorlek, att fokusera på din partners njutning. Då kommer penisstorleken inte att ha någon betydelse.
Det är jättesvårt att veta om du är färdigutvecklad eller inte. Precis som du skriver så är medelstorleken ca 13 cm, men det innebär att allting +- 5 cm också är helt normalt. Du är alltså inte avvikande. Det kan hända att du ännu kommer att fortsätta utvecklas, men även om du inte skulle göra det så är det inget fel på dig. I det skedet det blir aktuellt är det viktigare att du är en bra partner (d.v.s. hela paketet, hjärna-mun-händer-penis) än att du bara har en stor penis. Trust me on this one.
Kram
Tessi