Vita prickar i underlivet?!
08.03.2018
Hej! Jag märkte idag att jag har fått små små vita prickar på inte blygdläpparna och de ser lite ut som väldigt gryniga flytningar men de sitter liksom fast. De kliar inte och glr inte heller ont och är inte upphöjda som blåsor eller vårtor. Tyckte bara det såg konstigt ut. Är det något jag behöver vara orolig över? Undulaten11

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.03.2018
Hej.
Jag tror att prickarna du beskriver är helt vanliga talgkörtlar. Alla har dem och det är meningen att de skall finnas där. Sannolikt har de varit där hela tiden men det är först nu du har märkt dem. Om de däremot är någonting som faktiskt har dykt upp först nu så kan du överväga att besöka en gynekolog eller barnmorska som kan undersöka dig.
Med tanke på det du skriver är det inte sannolikt att det skulle röra sig om en könssjukdom av något slag.
Följ med situationen ett tag, och vid behov besöker du preventivrådgivningen, men jag tror att det är alldeles som det skall vara.
Kram
Tessi