Vita prickar under ollonet
14.05.2018
Hejsan jag är 15år och har många vita prickar som sitter under ollonet dom gör inte ont eller nåt men man ser dom varje gång man ska göra rent där när man duschar och det känns som att dom blir fler efter varje gång man gjort rent och vad jag har läry mig så ska man göra rent med varm vatten vill gärna har svar fort som möjligt man vill ju veta om det är något farligt ju Anonym2.03

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.05.2018
Hej.
Jag tycker att du skall bildgoogla på "penila papler", för jag tror att det är det du har. De är helt ofarliga och smittar inte. 30% av alla män har dem i större eller mindre utsträckning. De går att behandla, men eftersom jag inte är säker på var eller hur det görs på den ort du bor så tycker jag att det skulle vara bäst om du talade med en läkare eller någon på en ungdomsmottagning som kunde berätta vart du kan vända dig.
Men som sagt, de är inte någonting du måste göra någonting åt utan alldeles ofarliga.
Kram
Tessi