Konstigt/olämpligt att ha klackar till vardags?
06.04.2020
Hej jag har en fråga som kanske är lite konstig, jag är en helt vanlig tjej på 18 år. Har ingen speciell stil utan köper det jag tycker är fint osv, samma med skor men det är en sak som jag skulle vilja ändra på men inte riktigt vågar och det är att byta ut sneakers till klackar, klackar på typ 8-9cm höga. Men jag vågar typ inte, det känns som att folk kommer att kolla mycket om jag har det till vardags liksom och inte när man ska festa eller på något speciellt. Men jag undrar är det vanligt att ha klackar när man är 18år till vardags? Hur ska jag göra för att inte bry mig om vad andra tycker?

Ungdomsinformatör Ida svarar
06.04.2020
Hej!
Det är inte alls konstigt! :) Det är väldigt många som har klackskor till vardags. Testa att ta klackskor någon vardag t.ex. när du ska på ett snabbt ärende. Börja använda klackskor stegvis lite mera, så kanske det känns mindre konstigt.
Ifall det vore någon som skulle tycka att det är konstigt? Så säger det mera om den personen än dig – eventuellt skulle det kunna grunda sig i att den personen är avundsjuk. Du kan ju även inspirera andra att börja använda klackskor i och med att du börjar använda det. Så jag tycker du ska köra hårt, gör det du själv känner för! :) Tro på dig själv!
Kram, Ida