Drag Queen
23.04.2019
Skulle vilja vara Drag Queen men vet inte var jag ska börja. Finns det några finska förebilder eller till och med någon finlandssvensk? Vad behöver man? Smink tutorials? Lär mig allt! Benny

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.04.2019
Hej,
För att sätta dig in i hur du blir en Drag Queen så tycker jag att du skall börja med att kolla instagram. Det finns mängder av tutorials på alla tänkbara ämnen där, både då det handlar om att sminka sig, klä sig eller röra sig. Så sök på #dragqueen så håller du dig säkert sysselsatt en lång tid.
Vill du kolla utbudet av finska drag queens så kan du googla på "suomalainen drag queen". En finlandssvensk person som är värd att nämna i detta sammanhang är Christoffer Strandberg, som också vann titeln "miss drag queen 2013".
Jag förstår att du skulle önska lite mer handfast vägledning än så, men kanske du kan börja med att googla omkring och kanske få tips på personer eller grupper som kan hjälpa dig vidare.
Lycka till!
Kram
Tessi