Studier
02.09.2022
Hej! Jag är 20 åring som är intresserade av olika utbildningar/ kurser. Hur och var hittar jag folk som är intresserade. Har redan frågat mina vänner. Det gäller kurser utomlands i Spanien Bartender m. M.
Sedan har jag en till fråga, skulle vilja åka på interail resa, var hittar man folk som är intresserade för det? Tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.09.2022
Hej,
Om du googlar på "travel buddy" så får du förslag på flera olika appar genom vilka du kan träffa människor som precis som du söker resesällskap, dock lönar det ju sig (som alltid) att ta det säkra före det osäkra med människor man får kontakt med via appar.
På exempelvis en bartenderkurs skulle du antagligen snabbt bli bekant med de andra deltagarna, men att åka på interrail ensam kan vara ganska tråkigt om man inte har lätt för att ta kontakt med nya människor. På interrail är ju hela tanken att uppleva nya saker och se nya ställen så då kan det nog kännas tryggt att resa tillsammans med någon annan. Kanske det finns facebook-grupper för kurserna du är intresserade av, eller för människor som har tänkt sig på interrail nästa sommar?
Hälsningar
Tessi