Vart kan man köra? Finns det bra sido-vägar man kan köra på?
06.08.2014
Hej igen!
Själv äger jag en moped, och funderar om det finns några ställen runt Nykarleby/Soklot/Munsala där man kan köra på skogsvägar eller andra vägar där det är lite mera intressant att köra?
Att köra på asfalt börjar man ju kunna, och vet själv inte var man kan köra och var det finns vägar. Jag vet att det finns en mellan Sorvist och Kovjoki, men är det någon som vet om det finns mera? Johannes
"Storebror" Erik svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.08.2014
Hej, vi ska kolla upp det med några av våra experter och kontakter, återkommer med svar här under.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej, Alla befintliga skogsvägar får man köra på, men vill man köra "off road" måste man ha markägarens tillstånd. Det är väl bara att prova sig fram, kommer Privat-skylt emot så är det väl att svänga om...
Är man intresserad av enduro eller cross kan man ta kontakt med NMSK r.f. (mer info på deras hemsida)
I kovjoki finns ju många små vägar kring stationen. Därifrån går det ju att köra längs banvallen till nkby. Från kovjoki går det ju att köra till soklot via heidisvägen. Där den kommer ut vif frostasbackan finns också mycket småvägar. Men de går ju att se på google maps och zooma in småvägar.
Hälsar storebror Erik