hej
26.02.2019
om du/ni kommer ihåg så skrev jag om min pigmentförändring här för typ 1 månad sen. Är det farligt om det är lite röd brunaktig? har hört det ska vara brun ... mörkare än egens hud .........

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.02.2019
Hej.
Det är alldeles vanligt att ha pigmentförändringar på kroppen, men det är bra att följa med dem lite precis som du gör. Det är jättesvårt för mig att ta ställning till din pigmentförändring utan att ha sett den, så jag tycker att du skall gå och visa upp den för din skolsköterska eller vid en ungdomsmottagning.
Men med tanke på din ålder så är de flesta pigmentförändringar alldeles godartade och ofarliga. Det gäller mest att följa med och att skydda sig mot för mycket solljus på sommaren.
Kram
Tessi