Hur ska han få stånd på enklaste sättet?
26.12.2019
Hej! Jag och min kille har försökt ha sex nu några gånger och han kommer inte, han blir varken hård eller får stånd på det sättet så vi kan ha sex. Vad borde vi göra för att både han och jag vill men han blir bara inte hård.. Detta är säkert jätte frustrerande för honom eftersom vi har haft samlag förut utan problem.. tacksam för svar
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
30.12.2019
Hej,
När du berättar att ni tidigare haft sex där han kunnat få stånd, får jag också bekräftat att inget är fel systematiskt/biologiskt.
Jag tänker att det i detta fall kan hänga ihop med tankar, förväntningar och prestation. Prata med varandra, ta det lugnt, bekräfta varandra och döm inte varandra, så känner ni båda och framförallt han att miljön i sängen blir tillåtande och kravlös. Stress, tankar och krav kan leda till problem med ståndet och lubrikationen(våtheten i vaginan inför penetrationssex). Kroppen och knoppen hör ihop, för alla människor och kön. Ha gärna annat sex, sex är så mycket mer än penis i vagina sex. Smek varandra, ha oralsex ifall det känns bra och ligg nära varandra utan krav och förväntningar.
Kram!
Malin Wiik-Norrman