Kärlek
12.12.2020
Hej decibel!
Har lite att skriva så tänker jag skriver av mig här. Det är så att jag tror jag är lite kär i en tjej.
Saken är den att jag skickade till henne att hon är snygg och att hon skall veta det. Hon tackade mig bara. Jag tror att jag är lite kär, eller renare sagt intresserad av henne. (se hemlig ruta om skolan). Saken är den att hon verkar inte vare det minsta intresserad av mig. Hon är jättesnygg och söt, eller rättare sagt väldigt gullig.
Jag frågade i samband med det andra jag skrev hur hon inte kan ha pojkvän (när hon är så snygg). Hon svarade bara att hon kanske har på gång med någon, men att hon inte riktigt vet om den situationen. Jag vet ärligt inte vad jag skulle kunna göra åt situationen. Jag skulle så gärna vilja ha den söta tjejen men det är inte alltid så lätt som det kanske låter. Min största fråga är om man ens kan få en tjej som inte visat sig vara ett dugg intresserad av en. Ifall det skulle gå skulle jag gärna vilja ha tips. På vilket annat sätt skulle man kunna vecka något intresse i henne utan att bara skicka till henne?
Undrande kille.
Tack för tips i förhand!!

Ungdomsinformatör Kix svarar
15.12.2020
Hejsan!
Tack för din fråga!
Spännande att vara lite kär, och modigt att du redan tagit kontakt. Det är ju däremot kännas lite knepigt om det inte verkar vara besvarat. Det kan man i så fall inte göra så hemskt mycket åt, speciellt inte om hon redan kanske har nåt på gång. Då får man bara acceptera att det är så, och vara glad att hon berättat om det så man vet läget. Även om hon skulle vara lite intresserad av dig tillbaka så kanske hon inte skulle visa det just nu om hon har nån annan på G, eftersom hon inte vill gå den personen bakom ryggen.
Det här kan kännas som ett lite tråkigt tips kanske, men det enda du egentligen kan göra är att vänta och finnas till och se vad som händer (om du tycker tjejen känns värd det). Om det inte lyckas med personen hon nu har på G med så kanske hon börjar öppna ögonen mera för andra.
Det räcker oftast inte med att tjejen vet att du är attraherad av henne för att hon ska vilja investera mera i dig, om hon dessutom är snygg så får hon kanske höra det från flera håll. Om du vill fortsätta prata med henne och se om det ”händer något” med tiden så behöver hon känna att du gillar henne som person och inte bara för att hon är snygg. Du kan ge henne känslan av att du bryr dig och tycker hon är speciell genom att fråga saker som hur hon mår, hur hennes dag har varit, och så vidare. Sen om hon visar positivt gensvar på det och ni får en connection så kan du också fråga lite djupare saker om vad hon tänker och tycker om olika saker. ”Öppna frågor” fungerar generellt bättre än ja- och nej-frågor när man ska lära känna nån, och för att visa sitt intresse på ett bra sätt kan man sen i sitt svar kommentera eller bekräfta nåt som den andra sagt. Då känner den andra sig sedd.
Även om det kanske inte skulle ”bli till nåt mera” så kan du ju också få en vän i henne på det här viset :) Men om hon inte vill svara och prata så behöver du acceptera det också.
Lycka till!
Kram, Kix