Blir varm helt plötsligt
06.05.2020
Ibland så blir jag och känna mig jätte varm i typ 5-20 sekunder. Jag är en 14 år kille (fyller 15 om ett par månader). Varför händer det där? 69gamer

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.05.2020
Hej,
Plötslig värme kan bero på flera olika saker, så det är svårt att veta vad det är som orsakar dem i just ditt fall. Min gissning är att det beror på att dina blodkärl strax under huden vidgas - och att det då känns varmare en liten stund. Det är oftast helt normalt och inte ett tecken på att någonting är fel.
Om du tycker att det blir värre eller är obehagligt så kan du ta upp saken med din skolhälsovårdare.
Kram
Tessi