Finne på snoppen?
30.06.2019
Hejsan, har haft en liten grej på snoppen på sistone som sedan har växt ganska mycket som ser ut som en finne med lite vitt på toppen av "finnen" typ. Jag har avstått från att röra den men det gör lite små ont ifall man råkar stöta till den i något. Den sitter utanpå snoppen alltså på förhuden typ i själva mitten på vänstra sidan. Vad kan detta bero på? är det farligt?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.07.2019
Hej.
Antagligen är det en inflammerad talgkörtel, så i princip är det precis som en vanlig finne. Men eftersom penisen inte har något underhudsfett så syns finnar bättre där. Du gör helt rätt i att inte klämma så mycket på den, eftersom den antagligen kommer att försvinna av sig själv i vilket fall som helst. Försök att hålla huden ren och torr och följ med.
Det är inte farligt, och kräver knappast att man gör någonting åt den annat än bara håller lite koll.
Kram
Tessi