Jag har funderat på en sak..
21.11.2019
När man byter kön, asså när man e trans, kan man liksom ta bort kuken o få en fitta o tvärtom? (Ja e inte trans eller vid behov av detta, men länge funderat på saken.) Får man någon annans könsorgan då?? Kan man operera dit en kuk? jag

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2019
Hej.
Då man byter kön så tar man ställning till hur långt i processen man vill gå, d.v.s. om man vill göra en plastikoperation för att "korrigera" sitt könsorgan eller inte. Om man väljer att göra det så följer det ett antal ganska komplicerade plastikoperationer. Man tillverkar med andra ord en penis eller en slida av vävnad främst från den egna kroppen (jag är inte helt insatt i hur det görs). Men någon transplantation görs inte, det är med andra ord inte någon annans penis eller slida som sys fast på en utan en alldeles egen.
Tessi