Ömt
02.11.2023
Hej! Skrev om ont i revbenen för en stund sedan, nu har det även börjat ömma när man trycker under bröstet där det sitter fast, samt har det strålat i själva bröstet ett par gånger. Känner även av något vid skulderbladet på vänster sida och så kan det även kännas nere längs vänster sida och lite i armhålan och i axeln och i vad som känns som revbenen framme på vänster sida. Som sagt var det bättre efter att jag var till naprapaten. Kan den här smärtan/ömheten bero på dålig hållning, samt att jag är väldigt styv, eftersom när jag lägger ut armarna till sidorna och provar lyfta upp dem strålar det i armhålorna samt känns det framme i bröstet efteråt.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.11.2023
Hej,
Det är verkligen jättesvårt att veta vad ömheten beror på då jag inte känner till din situation och inte har möjlighet att diskutera saken face to face. Men eftersom du har besökt en naprapat så tycker jag att du skall besöka hen en gång till och diskutera saken med hen. Naprapaten kan säkert ge dig en bättre uppfattning om vad ömheten kan bero på och förslag på olika övningar som du kan göra själv för att minska styvheten och smärtan.
Kram,
Tessi