Onormalt i underlivet
30.11.2022
Hej! Har märkt att jag har ovanför slidhålet några ”utstick”, några millimeter. (På utsidan, inte innuti slidan.) De är små och avlånga. Har inte märkt av dessa förut, men har inte heller haft så bra koll på hur de ser ut där nere. Börjar bli ganska orolig över detta, är det något allvarligt/farligt?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.12.2022
Hej,
På basen av det du skriver är det jättesvårt att veta vad det är, det låter som någon form av papler, men utan att ha sett dem kan jag inte svara på om de är helt harmlösa eller om det t.ex. kan vara frågan om någon form av könssjukdom (t.ex. kondylom). Om du vet att du har haft någon form av sex (slemhinnekontakt utan skydd) så finns det alltid en risk för könssjukdomar, och eftersom jag tyvärr inte kan ge något svar på vad det kan vara så tycker jag att det bästa skulle vara om du kontaktade preventivrådgivningen i din hemkommun så att de kunde undersöka dig.
Ring och boka tid, så slipper du fundera mer på saken sen.
Kram,
Tessi