SKAKAR som det är en ''chock''
30.11.2018
Hej.. det är såklart ej chock.. men vad vet jag. jag har märkt nu idag det var en stressig dag. Jag skulle ha matte prov och tror att jag gjorde inte mitt bästa.. Men nu känner jag mig jätte less och trött. Det jag vill få fram är när jag kom hem och satte mig började mina armar skaka som f*n. Speciellt det högra.. det kändes som det vibrerade sönder och bara skakade som man ''sätter stött i''. Detta har hänt mig tidigare också fast då tänkte jag inte på det. Antonia

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.12.2018
Hej!
Kan förstå att de känns konstigt och oroväckande att kroppen skakar sådär. Jag vet att ibland om man har varit stressad över något en tid och när man kroppen slappnar av kan man t.ex. bli sjuk eller känner av trötthet, så kanske de kan vara en anledning? Om du var stressad pga matteprovet och sedan slappnar du av när du kommer hem. Stress kan påverka kroppen på många olika sätt. Så om du kände att det var stressigt den dagen så är de inte alls konstigt att din kropp reagerar på det sättet. Jag skulle ändå råda dig att besöka hälsovårdaren för att kolla upp saken.
Annars om de handlar om stress så gå igenom i vilka situationer de händer och om de händer ofta. Varva ner och försök hitta saker i vardagen som gör att du slappnar av. Och när de gäller prov och skoluppgifter, ha inte för hög press på dig själv!
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida