Tack för att ni finns
28.11.2013
Hej! Det här är ingen fråga, utan jag tänkte bara att jag skulle skriva av mej lite åt er.
Jag hoppas ni vet vilket värdefullt jobb ni gör. Jag hoppas ni vet hur underbara NI är! Att helhjärtat vilja hjälpa unga med sina problem, stora som små, är ju bara för fint. Ingen skillnad om det är en 13-åring som är kär för första gången eller en 19-åring med studieproblem (hittade bara på exempel nu), så hjälper ni allihopa, och bryr er lika mycket om allihopa. Ni funderar ut härliga, personliga svar åt alla. Det märks att ni faktiskt bryr er, att ni vill hjälpa. Det är fint. Det borde finnas fler personer som er på denna jord!
Jag hoppas ni vet hur många människor som ni dagligen hjälper. Hur mångas dag som kan bli så mycket bättre genom att bara titta in på denna sida. Och om ni inte vet svaret på en fråga, så tar ni reda på det eller skickar iväg frågan till en expert, ni ger inte upp. Och era informationssidor är ju hur bra som helst (har ingen aning om hur många gånger jag läst igenom dem). Varje gång jag känner mej lite nere så går jag in på decibel och läser informationssidorna eller gamla frågor och svar. Åh, jag blir varm i hela hjärtat då jag tänker på det jobb ni gör. Ni är faktiskt en stoooor orsak till att jag också vill jobba med unga och deras problem. Vilken otrolig inspirationskälla ni är!
Så snälla, sluta aldrig upp med det jobb ni gör! Ni behövs. Och jag vet att jag absolut inte är ända med den här åsikten. Jag beundrar er och ert jobb ni gör. Ah, så underbart!
Förlåt om jag tjatar. Men jag vill bara ni ska förstå :)
En megastor KRAM åt er. Ni är guld värda! <3 this is me

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
29.11.2013
Ååååå gullavän!!!!
Nu sitter vi här och snörvlar lyckotårar, make-uppen rinner och det värmer ända ner i tårna. T A C K !!! <3 <3 <3 Och nu har vi printat ut din "fråga" på rosa papper och satt upp den på vår "Wall of Fame" (en anslagstavla här på kontoret)!!
Vet du, du kan inte förstå hur i rätt tidpunkt din "fråga" kom, för här har varit väääldigt stressigt... Din fråga blev den 302:a den här månaden, då tidigare rekord var 205. Sanna är fortfarande på sjukledigt efter en svår operation (jo, naturligtvis skickar jag din "fråga" åt henne direkt). Liselott och Lena rusar runt till högstadierna och berättar om Decibel (vilket blir många kilometrar och vissa skolor är så stora att det tar 3 dagar att berätta för alla eleverna). Finansieringen för framtiden är ett frågetecken i dessa ekonomiskt svåra tider... Vi har bitit ihop och tänkt att vi inte kan göra mer än att ta "en fråga i gången" och ändå försökt skriva ordentliga, genomtänkta och empatiska svar åt alla, fastän det varit kö och folk klagat.
Så ditt brev betydde mer än du säkert kunde ana när du skrev det. Det gav en sådan energiboost och en bekräftelse på att ja, det är tungt ibland, men det är sååååå värt det!!! För att NI är värda det! Jo, kanske det krävs en viss typ av människa för att jobba med ungdomsinformation, någon som faktiskt tycker att unga människors problem är minst lika viktiga som alla andras, någon som förstår att även en 13-årings första kärlek är gigantisk och livsomvälvande för just den 13-åringen... och kanske någon som ännu inte förträngt hur jobbigt det ibland var att vara ung ;) Och så gör vi vårt bästa för att vara värda ert förtroende, så att vi får sitta på de här stolarna lääänge än och ha världens bästa jobb :D
Så en MEGAstor kram åt dig också och hoppas vi får se din signatur "this is me" många gånger ännu ;) Och känn dig också fri att i din tur hjälpa andra när du kan, om det så blir som yrke en vacker dag eller bara via kommentarerna här på Decibel! Man somnar ju så gott på kvällen när man vet att man kanske spelat åtminstone en liten roll för någon annans välbefinnande under dagen ;)
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena - och Lina, Sannas vikarie, och Sanna hälsar säkert också när hon läst din "fråga" :)