Ont i testikeln
16.04.2022
Hej jag är 19 år och varje gång jag får en orgasm gör det samtidigt ont i vänstra testikeln. Det har varit såhär i snart 3 veckor. Testiklarna känns som vanligt och har inte förändrats i utseendet. Det är bara i samband med orgasm som det gör ont.
Vad ska jag göra?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.04.2022
Hej,
Det kan finnas flera orsaker till varför man kan känna av smärta i testikeln, men eftersom din smärta har hållit i sig ett tag och den känns enbart på den ena sidan så tycker jag att du skall kolla upp saken hos en läkare. Då ringer du helt enkelt till hvc och bokar en läkartid.
Ibland kan orsaken vara t.ex. bitestikelinflammation - som kan behandlas med antibiotika, men det kan också röra sig om pungbråck (som i sig inte är farligt men bör kollas upp och i vissa fall åtgärdas). Så även om det knappast är livshotande så tycker jag att du skall ringa och boka en tid så fort som möjligt, så kan du slappna av efter det.
Kram,
Tessi