matkakorvaus kuntoutusmatkoista
24.04.2020
Hei. Kela on myöntänyt minulle työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen (60vrk). Minulla on yhdensuuntaista matkaa kuntoutuspaikkaan 135 km. Haluaisin ilman muuta käydä kuntoutuksessa kotoa käsin. Kysymys kuuluukin, että korvaako Kela minun matkojani, jos ajan joka päivä tuon 270 km omalla autolla.
Nuortenelama2

Ungdomsinformatören vid Nuortenelämä.fi svarar
30.04.2020
Heippa!
Kiitos kysymyksestäsi. Kelan sivuilla sanotaan työllistymistä edistävästä ammatillisesta kuntoutuksesta muun muassa tällaista: “Kuntoutuksen ajalta sinulla saattaa olla oikeus kuntoutusrahaan. Kela korvaa myös kuntoutukseen tehtyjä matkoja. Jos menet Kelan järjestämään kuntoutukseen, Kela korvaa matkakulut yleensä sinne, missä kuntoutus järjestetään. Matkakulujen korvaamiseen liittyvät asiat selvitetään kuntoutuksen hakemisen yhteydessä. Jos kuntoutuksen matkakulujen korvaamiseen liittyy rajoitteita, se kerrotaan sinulle kuntoutuspäätöksessä.”
Eli sinulla voi hyvinkin olla mahdollisuus matkakorvaukseen. Tsekkaa vielä kuntoutuspäätöksesi, onko siinä mitään mainintaa matkakorvauksista.
Asiaan saat varman vastauksen Kelalta, joten kannattaa olla yhteydessä sinne.
Mukavaa vappua! :)
Ystävällisin terveisin, Riina | Nuortenelämä.fi