Efterbliven
20.09.2019
Hej! Jag har int så många kaverina o ja undrar om he e fö att ja e efterbliven. He känns som om folk int vill vaa me mig o to di talar om sina egna sexerfarenheter o ti sup o fester som ja aldrig blir bjuden på o vill int drick alkohol alls o har aldrig haft sex o verkar nog int som om ja kommer ha he på en tid heller...ka he vaa täför folk int vill vaa me mig? Efterblivi
Diana Sandelin

Specialsjukskötare i psykiatri Diana svarar
23.09.2019
Hej!
Ibland är det svårt att hitta vänner, det betyder inte att det skulle vara nåt fel på dig! Om man inte har gemensamma intressen kan det vara svårt att bli vänner och umgås. Jag tycker det är bra att du inte dricker alkohol om du inte vill det själv, och med sexet så är det viktigaste att du har sex när du känner dig redo och rätt sexpartner dyker upp. Har du provat på att fråga någon på klassen om de vill hitta på nånting, eller om du kan hänga på med dem? Det kan hända att de inte vet att du gärna vill ha en kompis.
Har du någon hobby? Eller nånting som intresserar dig dit du skulle kunna börja fara och kanske träffa andra att umgås med? Till exempel Medborgarinstitut eller Arbis har olika kurser man kan gå. Jag kan också tipsa dig om att Röda korset har vänkurser där man kan fungera som en vän för andra, man kan också paras ihop med en rödakorsvän ifall man hellre vill det. Om du googlar på Röda korset så hittar du information.
h. Diana