Hångla
21.11.2019
Kan man hångla me nån utan o behöva fa vidare? Alltså kan man såhä prov hångla o lär känn nån å sen ser man om de leder t ett förhållande elr nt? aa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2019
Hej,
Om man är osäker på vad man känner för en person så visst - det finns väl ingen regel som säger att man inte skulle kunna hångla och sedan känna efter. Men jag tycker att en betydligt lättare väg skulle vara att du först funderar över om du är intresserad av personen eller inte.
Sen då du har kommit fram till det (JA! jag är intresserad!) så kan du försöka ta reda på om personen känner samma sak för dig. Om hen gör det så kan ni hångla om båda känner för det.
Anledningen till att jag tycker att det är en dålig idé att hångla först och tänka sen är risken för att göra den andra personen illa. Alla sexuella saker man gör - oavsett om det är att hångla eller ligga med någon är väldigt privat och intimt. Då man hånglar så ger man en del av sig själv som man kanske inte vill dela med vem som helst - och då skulle det ju kännas ganska hemskt om den andra gjorde det bara som en "grej", utan att känna någonting alls.
Vänta tills du intresserar dig för någon, lär känna personen och hångla först sen. Det är mitt förslag.
Kram
Tessi