Lowwaist
28.03.2023
Hej hur länge tror ni och brukar lowwaist byxor stannar i mode och vara trendigt? Har planerat att köpa ett par pissdyra lowwaist byxor men vill ej köpa dem om högmidjat är tillbaka inom ett år eller nåt. Jag älskar lowwaist men är en person som alltid vill ha det som är trendigt så hoppas det stannar länge Model
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
30.03.2023
Hej!
Spännande fråga! Om du älskar low- waist/low-rise byxor och känner att dom är värda priset så kör hårt!
Kom ihåg att även om det finns en universell modetrend så varierar olika stilar och vad som räknas som trendigt och snyggt beroende på var du befinner dig på jorden och inom vilken kultur. Low-rise byxor har redan varit populära ett tag i t.ex. USA men det har inte slagit igenom helt i våra nordiska länder ännu men det är antagligen bara en tidsfråga innan det gör det.
Även om low-rise byxor börjar komma tillbaka har inte high- waist byxor försvunnit från marknaden, vilket är tur eftersom low-rise byxor inte funkar så bra med alla kroppstyper och alla är inte bekväma med att använda dom.
Även om high- waist byxor skulle bli det allra trendigaste igen inom ett år tror jag inte heller att low-rise byxorna kommer försvinna bara så där. Vi har idag ett mycket bredare utbud av stilar och vad som räknas som trendigt. Det finns väldigt många olika populära klädstilar i dagens läge och det är upp till var och en att klä sig så som man själv känner sig bäst. Om du hittar en stil eller en viss typ av klädesplagg som du känner dig snygg, självsäker och bekväm i så ska du klä dig så.
Som sagt har low-rise byxor inte ens slagit igenom helt i Norden ännu så du behöver verkligen inte oroa dig för att dom skulle vara omoderna inom något år. Det tar antagligen något år eller så innan folk ens har hakat på low-rise trenden. Sist det var trendigt var riktigt i slutet på 90-talet enda fram tills ungefär 2008/2010, så dom hängde ändå med ett bra tag.
Hoppas det här var till någon hjälp!
Kram,
Rosanna