Pulla o knulla en tjej I sängen!
22.04.2025
Hur pullar man en tjej i fittan och vilka fingrar ska man pulla en tjej med?Hur känner man att tjejen är tillräckligt våt när man pullar henne med fingrarna?Hur kör man kuken upp och ner innan man kommer in i tjejens fitta?Hur ska man göra tjejen tillräckligt våt innan man kör in kuken i tjejens fitta?Hur smeker man tjejens bröst och bröstvårtor samtidigt som man pullar henne och knullar henne i sängen? D.h

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.04.2025
Hej,
Jag skall försöka ge dig lite tips som förhoppningsvis kan hjälpa dig. Jag skall då börja med att konstatera att alla tjejer är olika, så det finns ingen perfekt metod att tillfredsställa en tjej som skulle passa alla tjejer. Därför är det viktigaste att du är uppmärksam på din tjej och hur hon reagerar på din beröring, och om du är osäker på hur just hon vill bli smekt så kan du alltid fråga henne. Det kan också vara bra att fråga om det finns t.ex. något ställe på hennes kropp som hon INTE vill att du rör, så att du vet vad du skall undvika.
Då du är tillsammans med en tjej och ni har kommit så långt att ni är utan kläder så skall du börja bekanta dig med hennes kropp på samma sätt som du skulle lära känna ditt eget kön om du aldrig hade sett eller röt vid det förut, d.v.s. med respekt och försiktighet. Du skall INTE försöka efterlikna någonting du har sett t.ex. i porrfilmer eftersom dessa ytterst sällan tar hänsyn till vad tjejer faktiskt tycker att är skönt utan vidar en manlig fantasi. Det är väldigt många tjejer som t.ex. aldrig onanerar genom att föra in någonting i slidan, så själva "pullandet" är INTE det första du skall ge dig på, utan du skall börja med att lära känna de yttre delarna av hennes underliv d.v.s. hennes blygdläppar och klitoris. Det kan då vara värt att komma ihåg att klitorisollonet har ungefär dubbelt så många nervändar som mannens ollon, så det kan vara väldigt känsligt och du får testa dig fram för att ta reda på vilken typ av beröring just hon tycker om.
Då det kommer till att bli våt så kan det variera mycket från gång till gång och från tjej till tjej. Så det att hon blir våt eller inte blir det är ingenting hon själv kan styra och det har inte nödvändigtvis någonting att göra med hur upphetsad hon är eller hur skönt det är. Dva en tjej kan bli våt trots att hon inte är upphetsad - men det kan också hända att hon inte blir det trots att hon är jättekåt. Det bästa är därför om du har tillgång till glidmedel, för det kan också göra att din beröring känns skönare och att det är lättare för dig att komma in i henne med fingrar/penis. Jag tycker att du skall smeka henne utanpå könet tills du märker att hon njuter av det och är redo för nästa steg, och först då försöker du föra in ett finger i henne, pekfingret och/eller långfingret är kanske bäst eftersom de är längst, och du då kan fortsätta beröringen av hennes vulva (de yttre könsdelarna) med din handflata. Men som jag tidigare konstaterade så är det ingen självklarhet att tjejer upplever just fingrandet som någon sensation eftersom hennes känsligaste del sitter utanpå kroppen.
Jag vet inte riktigt vad du menar med "Hur kör man kuken upp och ner innan man kommer in i tjejens fitta". Om tjejen är intresserad av att ge dig en skön upplevelse så kommer hon ju antagligen att röra vid dig och din penis samtidigt som du rör vid henne, och då är det kanske närmast hon som gör det. Men jag kanske missförstår din fråga.
Om ni använder glidmedel så behöver man inte fundera över att vara "tillräckligt våt", utan då ni båda två tycker att det är läge för dig att komma in i henne så kan du göra det. Beroende på vilken ställning ni har sex i så har du händerna fria så du kan smeka hennes bröst samtidigt som du är inne i henne, men om det känns som för mycket att hålla reda på så behöver du inte heller göra allting på samma gång.
Kom ihåg att det är helt okej att det är spännande, och det är helt okej att man inte kan eller vet allting om hur den andra vill bli smekt eller tillfredsställd första gången/första gångerna man har sex. En del av det roliga handlar ju just om att lära känna den andra och ta reda på vad just hen tycker om. Så länge allting görs med samtycke och respekt har man all tid i världen på sig att ta reda på det, och man skall därför inte försöka låtsas som att man vet utan hellre göra det långsamt så att man hinner lägga märke till den andras reaktioner och signaler.
Lycka till.
Tessi