Brun flytning
10.09.2015
Jag fick inte min mens utan bara en brun flytning en vecka efter att jag skulle fått min mens. Dagen efter försvann den. Vad kan detta bero på?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.09.2015
Hej.
Det är inte ovanligt att mensen varierar i mängd, färg och konsistens. Så om du är säker på att du inte kan vara gravid så är det ingenting att bekymra sig över. Då får du helt enkelt knycka på axlarna och konstatera att mensen var lite annorlunda denna gång. Det är helt enkelt inte på samma sätt varje månad och det betyder inte att någonting är fel.
Men om det finns en risk att du kunde vara gravid så tycker jag att du skall ta det säkra före det osäkra och testa dig.
Kram
Tessi