12 årig tjej undrar!!
28.03.2018
Igår natt drömde jag att jag var i skolan med en kille i min klass vi va typ själva det var några fler runt om som jag inte mins ansiktena eller så på. Hursomhållst till drömmen jag å killen då stog och pratade och heltplöstligt av någon andledning frågar han mig om han får ta mig på brösten. Och jag svarade nej sedan gick vi hem till mig å sen vaknade jag. Jag är inte kär i killen eller så men jag undrar om drömmen bytyder något? Anonym123

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.03.2018
Hej.
Olika personer tolkar sina drömmar olika mycket, och ganska långt har drömmarna den betydelse man själv ger dem. Jag tror inte att du behöver tolka din dröm till att betyda någonting alls om du inte vill det. Antagligen betyder drömmen mest att du håller på och utvecklas, och att nya känslor väcks i dig. Men det betyder inte nödvändigtvis att du är intresserad av killen, eller att han är intresserad av dig.
Tyvärr kan vi sällan påverka våra drömmar, annars skulle det ju vara underbart att få lägga in beställningar på underbara drömmar om rött personer varje natt. Istället får vi försöka ta det med ro och se det som att vår hjärna får utrymme att hitta på sina egna historier medan vi sover.
Kram
Tessi