Abdl
21.11.2021
Hej! Jag har en sorts kink att ha blöjor, nappar och allt som har med bebis saker att göra. Det kallas abdl, hur ska jag berätta för min flickvän? Tänk så gör hon slut för att hon inte tycker om det? Skämms jätte mycket. :/ hjälp mig
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
26.11.2021
Hej,
Att ha en fetisch är vanligare än man tror. Att man blir upphetsad av särskilda saker, i ditt fall av blöjor och nappar och bebissaker. Och det kan såklart kännas svårt att dela med sin partner. Det är alltid jobbigt att berätta sina djupaste hemligheter. Ibland brukar jag tänka; behöver min partner veta om min djupaste hemlighet, kan det vara något jag har för mig själv till den dag jag känner mig helt super redo för att berätta? Man behöver inte dela allt med sin partner, bara för att man är partners. Och det betyder inte att man undanhåller nåt eller ljuger. Alla har rätt till att ha saker och ting för sig själva. Jag tycker det är synd att vi tror att vi alltid behöver dela allting med våra närmaste - för så är det inte! Men om vi VERKLIGEN vill dela det, då kanske vi behöver fundera hur och när vi delar det. I ditt fall låter det kanske som om du önskar leva ut din fetisch/tändningsmönster tillsammans med din tjej? Men om hon inte vill det, kan du heller aldrig tvinga henne. Samtidigt som hon inte kan förbjuda dig njuta av din sexualitet. Jag menar alltså att ni båda ska må bra i ett förhållande - och få vara de ni är. Det är du som känner bäst om det kan vara möjligt att delge henne din fantasi eller om den skall finnas kvar enbart hos dig och vara ditt tändningsmönster. Lycka till!
Mvh
Malin Wiik-Norrman