Ännu mera blogg snack
11.12.2015
Hej! Läste nu att ni fått en del frågor angående sponsrade inlägg på bloggar! Så då kom jag att fundera på att när är egentligen ett inlägg sponsrat? Får de pengar? Gratis saker om man skriver om dem? Eller vad? :')
Och en till fråga vem är egentligen finlands kändaste bloggare? :)

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
22.12.2015
Hej :) Bra frågor, vi ska forska vidare i dem och återkommer.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Vi påminner våra kontakter, tyvärr inget svar ännu :/
Hej! Nu fick jag äntligen lite napp i fb-gruppen Finlandssvenska bloggare :) Kanske var det din fråga om vem som är mest känd som skrämde bort dem från att hjälpa med svaret, vem vet ;) Eller så är det bara allmän julstress. En åsikt fick jag dock, "angående Finlands kändaste bloggare tror jag man måste tänka i genre. Som kanske Kinuskikissa som kändaste bakbloggare och No fashion victim som kändaste modebloggen. Typ."
Två länkar fick jag i alla fall åt dig, och en kommentar om att fastän länkarna är rikssvenska så gäller samma sak här hos oss i Finland:
http://betterbloggers.se/sponsrade-inlagg-och-smygreklam-vad-sager-lagen/
http://betterbloggers.se/skillnaden-mellan-pr-och-annonsering-pa-bloggar/
Hälsar ungdomsinformatören Liselott