Arbetsmiljöinspektion
23.09.2014
Hej! Jag tänkte gå till en simhall och intervjua någon i receptionen om arbetsmiljön (skolarbete), men jag vet inte vad jag ska ställa för frågor. Jag har frågat min lärare och så där, men ni kanske kan ge mig ännu fler förslag? Frågorna ska handla om fysisk, psykisk och psykosocial arbetsmiljö och vara ganska djupgående. Vet inte riktigt hur en simhall är organiserad eller ens vad de i receptionen har för arbetsuppgifter, det är därför jag undrar. Skulle ni kunna svara på detta? :) inte ens min lärare verkar veta, han är inte så bra :/ så jag vet faktiskt inte vem jag ska vända mig till. Julietta

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
29.09.2014
Hej Julietta!
Vet du, meningen med Decibel är nog inte riktigt att vi ska göra läxorna åt er (eller inlämningsuppgifter eller slutarbeten eller något skolarbete egentligen). Även om vi skulle vilja hjälpa, så har vi för mycket frågor och för få arbetare här för det :/ Men försök istället att googla lite ord som du vet att handlar om arbetsmiljö, som tex "förbättring av den psykiska arbetsmiljön" osv och så kanske du hittar artiklar, intervjuer och planer därifrån du kan få idéer till frågor. Lycka till med uppgiften :)
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna