Arga fåglar
19.04.2023
Hej decibel.no! Jag vet inte om ni hört de senaste nyheterna gällande det finländska spelbolaget Rovio och det japanska SEGA, ett annat spelbolag. SEGA skall tydligen, enligt mina uppgifter, köpa Rovio, skaparen av arga fåglar, för drygt 700 miljarder kronor. Det här leder mig till min fråga: kommer jag ännu ha tillgång till arga fåglar 2 (spelet)? Jag har nämligen varit besatt av arga fåglarna och hur de besegrar grisarna och spelat spelet väldgt länge. Jag har också satt in hela min förmögenhet på spelet så det skulle vara väldigt dåligt om jag förlorade allt jag köpt. Min fader har försökt lugna ner mig men det är bara det att jag inte kan se en framtid utan det. Tack för ert svar, och jag hoppas att ni tar mig på allvar eftersom mina kompisar bara skrattar åt mig. Albert
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
28.04.2023
Hej!
Har försökt forska lite i det du frågade om men jag hittar tyvärr i nuläget inget tydligt svar på din fråga. Det kommer säkert att klarna i sinom tid hur Angry Birds framtid ser ut. Men du ska inte gå och oroa dig på förhand. Det är inte ovanligt att företag säljs och köps och ibland blir det förändringar för kundens del och ibland inte.
Eftersom angry birds 2 är så pass populärt spel har jag svårt att tro att SEGA skulle göra någon större förändring som skulle skapa problem för användarna. Så försök att ta det riktigt lugnt och stressa inte på förhand utan fortsätt spela i frid och fröjd.
kram,
Rosanna