Banken
10.05.2017
Hejsan jag har en fråga angånde kvevlax sparbank. Jag har beställt en dildo på nätet men det står ju när man loggar in att jag gjort ett köp från *sexbutikensnamn* och min mamma kan se på mitt konto också, jag vill inte att mamma skall se att jag har handlat från sexbutiken och undrar om man kan dölja ett köp på nätbanken?
mvh
nervöstjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Magnus svarar
11.05.2017
Hej,
Vår expert på den finlandssvenska intimbutiken på nätet viktorvilma.fi svarar såhär:
Vad som står på fakturan/nätbanken när man handlat från en webbutik beror på två saker. För det första vilken betalningslösning som webbutiken använder. Vissa nätbutiker för pengarna direkt till sitt eget konto, då står det nätbutikens namn. Vi använder oss t.ex. av Klarna, och då står Klarna som mottagare av fakturan. Inga pengar betalas någonsin direkt från en konsument in på vårt konto. Allt går via Klarna och då blir det Klarna som är mottagare av betalningen.
Vad som står på fakturan beror på ovanstående, samt vad företaget är registrerat som. Vi  är registrerade som Oy MaWe Trading Ab, och då måste detta enligt lag stå på fakturan. De flesta sexbutiker som jag känner i till i Finland har iallafall ett diskret företagsnamn. Gällande frågan om man kan dölja något från sin nätbank är det nog bäst att ta kontakt med sin bank. :)
Tessis tillägg:
Så lite beroende på vilken butik du handlade från så kan det hända att det står någonting mer diskret på fakturan/nätbanken, men det beror alltså lite på. Så jag tycker att du skall maila dem och fråga vad det står på deras fakturor då man handlat från dem. Antagligen är de bekanta med problematiken så jag tror inte att du är den första som frågar om saken.
Kram
Tessi