Bild
23.05.2022
Hej ni borde ha en funktion att man kan skicka in bilder till frågorna om det är svårt att beskriva t.ex. exem eller sånt. Bilden kanske skulle kunna vara privat men ändå skulle det vara en jätte bra funktion Bild?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.05.2022
Hej,
Ja, i vissa fall skulle det vara bra med en sådan funktion, samtidigt som det ändå är väldigt svårt att på basen av en bild skilja på olika utslag och att jag som hälsovårdare inte får ställa diagnoser eller skriva ut mediciner - så då kräver det ändå att man besöker en läkare för de sakerna.
Men det skulle antagligen hjälpa till att sänka tröskeln att söka sig till vård om man vet att man redan har visat upp t.ex. sina eksem för någon, och många gånger skulle frågorna bli lättare att svara på då man vet lite ditåt hur någonting ser ut.
Vi får se vad framtiden för med sig :)
Kram,
Tessi