Busstidtabeller
20.09.2017
Hej! Jag undrar vad det finns för bussar som far mellan karleby och jakobstad. Jag bor själv i kronoby, men skulle behöva fara med buss till och från jakobstad på träningar. Jag vet att haldin & rose bussarna far dit, men tiderna passar inte riktit in. Träningarna börjar 18:00 och slutar 19:30. Sista bussen av haldin & rose far från jakobstad till kronoby 18:55, så då missar jag en stor del av träningarna. Finns det några andra bussar? T.ex ingsva, men jag hittar inga tider.

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.09.2017
Hej!
Jag var inne på Matkahuoltos hemsida och där kom tiden som du nämnde upp, så den sista bussen som far från jakobstad startar kl.18.55. Kollade även på Ingsva hemsida, men det verkar som de har linjetrafik endast söderut och ingen i Jakobstad och Karleby området. Pohjanmatkas sista buss startar kl.18.10 från Jakobstad till Karleby. Så den bussen passar ännu mindre för dig.
Så tyvärr tror jag att jag inte har något svar som du kommer att tycka om, tror nämligen att sista bussen som far är haldin o. rose. Busstidstabellerna kan ändra, så de lönar sig att kolla upp då och då.
Hoppas de löser sig och att du kan vara med på hela träningen! :)
Hälsningar Ida