catfish
21.07.2016
Har blivit catfishad i 2 år och vad jag inte fattar är varför? Vad vinner folk på att lossas va någon dom inte är varför gör vissa så? entjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.07.2016
Kära tjejen
Man förstår sig inte på en del typer. Varför utger man sig för att vara något annat än vad man är? Tjaaa det kan man fråga sig i det oändliga. Antagligen kommer det alltid att finnas folk som på något sätt lever upp eller triggas av att leva i en låssas värld. Kanske de upplever sitt verkliga liv trist och tråkigt och försöker leva i sin drömvärld där de inbillar sig att allt är perfekt. Det är väldigt ofta frågan om ensamma människor med låg självkänsla som söker bekräftelse. På fel sätt. De tänker inte alls på att andra personer lider och blir sårade. Försök tänka att du inte ska ta det personligt, du har inte gjort något fel eller något som kunde vara orsaken till detta. Det är frågan om en sjukperson som inte tänker klart och som mycket möjligt haft flera andra än dig på gång samtidigt. Oftast nöjer sig såna personer inte med bara en att lura, oftast målar de upp en ny verklighet för sig själv där de har massor med beundrarinnor/beundrare. Oftast så finns det alltid något "hinder" som gör att man inte kan träffas, och så brukar catfishar försvinna om de blir ställda mot väggen.
Nu vet jag ju inte hur pass allvarligt det är i ditt fall, men eftersom det ändå gäller en lång tid, två år, så kan jag tänka mig att det nog ändå hunnit bli rätt så allvarligt. Jag är ledsen för din skull och hoppas att du på något sätt ska kunna gå vidare i livet utan att ha misst allt förtroende för andra. Låt inte denna skurk ha förstört något för dig, det är bara du som kommer lida av det om du tillåter det hända. Hen som är orsaken till allt går ju vidare med sitt liv som om inget hänt :(
Är det möjligt att du kan sätta dit personen i fråga så skulle åtm jag göra det. Visa att du inte är en person som man leker med hur som helst. Fast hjärtat gråter kan man ändå visa en kall och hård yta utåt.
Svårt att ge ett bra svar på varför någon gör sånt.
Många kramar till dig <3
Hälsar ungdomsinformatören Sanna