Checka in/ut på hotell
16.02.2014
Hejsan! Jag ska åka på hotell och har en liten bagatell jag funderar på. När man kommer till ett hotell och ska checka in, vad säger man till receptionisten? Och sen när man ska checka ut, bad händer då? Hotellgästen

Ungdomsinformatören Sanna svarar
17.02.2014
Hej, det är ingen bagatell, bra att du vågade fråga det är säkert flera som undrar över samma.
När man kommer till hotellet går man fram till disken och säger att man vill checka in, receptionisten frågar vad man heter osv så får man fylla i en lapp med namn, adress mm på. Så får man sina nycklar och de kanske berättar var frukosten serveras och liknande.
Sen när man ska checka ut så går man fram till disken och säger att man vill checka ut. Receptionisten tar fram ens papper och så betalar man. Enkelt och smidigt, men om man inte gjort det så kan det kännas spännande och otryggt.
Ha en bra resa,
hälsar ungdomsinformatören Sanna