Flirt
17.07.2014
Hej! Söket lite tips och vad man ska tänka på när man flirtar, och hur man flirtar på det bästa sättet vad man ska säga och så... annat bra att tänka på. fjortiz
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.07.2014
Hej, fjortiz
Va bra att du vänder dig hit till oss, vi kan massor om flirt ;)
Om du inte redan läst allt på våra info sidor så hittar du det HÄR. Du hittar en massa tips och råd om vad man kan säga och hur man ska vara. Men allt är ju bara förslag, du bestämmer ju själv. Det viktigaste är att man är sig själv, man visar vilken trevlig och bra person man är. Oftast så brukar det funka att man beter sig mot andra som man vill att andra ska bete sig mot en själv. Men man ska ju inte överdriva och man måste hålla koll på om föremålet för ens ljuva känslor verkar vara intresserad tillbaka eller inte. Gå små steg framåt, men visa tjejen att du gillar henne och sånt. Och backa om hon inte verkar vara intresserad för annars kan det bli elände. Ingen tjej eller kille vill bli påhoppad mot sin vilja :)
Visa att du är intresserad. Håll kvar blicken några sekunder extra när era ögon möts, le mot henne och visa att du är vänligt inställd och finns där. Visa att hon är speciell för dig. Om ni har kontakt privat så ställ nån fråga och få igång en diskussion! Bara om vad som helst: fråga vad hon gjort idag, om hon ska på den där festen, hur jobbiga matteuppgifterna är osv. Ifall ni inte har kontakt i privatlivet så ta kontakt! Som sagt, visa att du är intresserad :) "Var dig själv" helt enkelt. Hur enkelt det nu sen är. Var ditt vanliga snälla, humoristiska jag - eller vilka positiva egenskaper du nu helt säkert sitter på. Försök hitta gemensamma intressen och få igång ett samtal. Du lär nog märka på henne om hon är intresserad eller inte och då brukar det rulla på av sig själv!
Vi håller tummarna, hör gärna av dig igen antingen i en kommentar eller som ett nytt inlägg.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna och storasyster/sommarjobbare Angelica