Fråga om er verksamhet
27.11.2021
Ni Finns bara i Österbotten, men när jag kollar på eran karta så är inte Vasa, lillkyrko, storkyrko och laihela inkluderade. Varför det ? Borde ni inte finnas i alla ? Onna

Ungdomsinformatör Kix svarar
03.12.2021
Hejsan!
Kul att du är intresserad av hur vår verksamhet funkar :)
Vi har mycket riktigt 12 medlemskommuner i Österbotten, och dit hör inte de du nämner. Detta är för att de i dessa kommuner använder andra sätt för att trygga ungdomslagen (alltså andra tjänster dit unga kan vända sig för att få information). Men, skulle politikerna i dessa kommuner bestämma att kommunen ska gå med i Decibel så skulle vi så klart ta emot dem med öppna armar :)
Av de frågor som kommer in till Våga Fråga som inte är från våra medlemskommuner skickas de svenskspråkiga vidare till Luckan Unginfo, och de finskspråkiga vidare till Nuortenelämä. Sen när vi fått svar av dem så klistras svaren in i Våga Fråga.
Mvh, Kix