gubben där nere och demoner :s :(
18.12.2013
Heeej igen Decibel!
Jag hade inte en blekaste aning i vilken kategori jag skulle kägga detta...
Jag är väldigt kristen och tror på Gud!! Men.. Om man tror på Gud så finns ju den "elaka gubben där nere med spete"
och han "spökar"lite för mig elr vad man ska säga.. :s
Alltid då jag blir rädd för hnm och känner av att jag inte e ensam så brukar jag skrika ut: "GUD, JESUS OCH DEN HELIGA ANDEN ÄR MED MIG!!!" för jag har hört att han e rädd för Guds namn.
Men.. Detta händer lite för ofta nu känner jag och jag är rädd ganska ofta :/
Som värsr kan det vara tre gånger i minuten som jag måste skrika ut det jag brukar skrika för att jag är rädd.. :(
Blir "gubben där nere med spete" rädd då man skriker Guds namn?
Hjälp.. Coldplay<3
Ungdomsledaren Lina svarar
Prästen Per svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.12.2013
Hej!
Vi skickar din fråga till Pilde som är präst och verksamhetsledare i Kyrkans Ungdom, medan vi funderar på saken!
Vi påminner Per att han lovade svara på din fråga.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Här kommer nu svaret:
Hej på dej
Man brukar säga att det finns två diken att falla i när det gäller honom du kallar "gubben där nere med spete". Det ena diket är att inte alls vara medveten om honom och den kamp,som pågår mellan honom och Gud(en kamp som Gud har vunnit när Jesus dog och uppstod). Det andra diket är att bli så rädd för honom att han blir det som allt kretsar kring.
Djävulen har en hel del makt och ställer till både det ena och andra onda i vår värld, men han är besegrad som sagt och därför är namnet Jesus något som han flyr för.
Jag skulle uppmana dej att söka upp en präst/ungdomsledare eller diakonissa eller någon som varit kristen länge som kan pratat med dej och be tillsammans med dej för att du ska komma vidare. Hoppas du hittar en sådan väg framåt för,det låter inte trevligt att behöva ropa guds namn jämt och ständigt. Hursomhelst så ber jag för dej!
Med vänlig hälsning, Per Pilde Stenberg