Hej, hej miss Decibel
29.10.2014
En lite annorlunda fråga har jag. Hur ser en vanlig arbetsdag på Decibel ut? :) Tack för att ni finns, ha det bra i höstrusket <3

Ungdomsinformatören Jenny svarar
Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
03.11.2014
Hejsan, ååååh vilken trevlig fråga :D
För att nu återge denna dagen, som ju råkar vara en måndag dessutom. Vi börjar alltid dagen kl 8. Då ser vi genom alla mail som kommit under veckoslutet eller om det är en annan dag än måndag så det som kommit sen föregående dag. Sen svarar vi på mailen, skickar vidare om det är något som ska vidare osv.
Om det är frågor från andra kommuner än våra egna så skickar vi dem vidare till Nuortenelämä för att besvaras av dem. Alla frågor som behöver besvaras av någon av våra experter skickas vidare, allt som vi skickar vidare bokförs noggrannt så att vi vet om de blivit besvarade och när. Någon av oss börjar svara på frågor och den andra kanske jobbar med något måndens tema eller andra fakta texter. Om det är jätte mycket frågor så svarar vi nog alla tre. Så fortsätter dagen med paus för mat. Ibland har vi olika träffar eller möten inbokade både här på kontoret men också på andra ställen. Vi håller kontakten med Jenny som sitter i Jakobstad och mest har hand om våra finska sidor. Har vi någon svårare fråga så brukar vi alla läsa genom svaret innan vi publicerar och så sätter vi allas namn under. Ibland kanske någon vill sätta till något i svaret eller ändra på något och det funkar också.
Tjaaaa, ungefär så ser våra dagar ut här på Världens bästa jobb <3
Ha en bra fortsättning på hösten, kramar från oss på kontoret.
Sanna, Liselott och Jenny