Hej snälla ja behöver hjälp
01.02.2024
Min mens slutade för ungefär 1 dag sedan och då smekte jag mig bara på klitoris ( använde inte fingrar i slidan eller nånting inne ) efter en stund när ja skulle kissa så kom det ungefär med kissen som en geggig flyttning svårt att beskriva och sedan börja ja blöda när ja kissar är orolig Emma

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.02.2024
Hej,
Jag tror inte att du behöver vara orolig. Min gissning är att blodet kommer från slidan/livmodern och det är inte ett tecken på att någonting skulle vara fel. Du skriver att din mens tog slut för en dag sedan, men mensen är oftast inte som en kran som öppnas och sedan stängs utan det blöder helt enkelt så länge det finns någonting kvar där, och ibland kan det vara helt "torrt" i ett dygn och sedan kommer det lite blod igen.
Det låter helt rimligt att eftersom du smekte dig själv och blev upphetsad och kanske fick orgasm(?) så ökade aktiviteten i underlivet och under orgasmen sker muskelsammandragningar som ofta påverkar hela underlivet, så det blod som kanske fanns kvar i livmodern/livmoderhalsen kom då loss och stöttes ut tillsammans med den extra fukt som produceras då man är upphetsad.
Så du kan vara alldeles lugn, det slutar antagligen alldeles snart om det inte redan har gjort det.
Kram,
Tessi