Hejsan jag har tre viktiga frågor
22.09.2015
1) Finns det några bra halspastiller som smakar tjära (obs livsviktigt)
2) Om jag slår väggen gör det mer ont för mig eller väggen? Min vägg har inte sagt nåt på en da sen jag sist slog den. Är den död?
3) Jag är beroend av att fråga dumma frågor om väggar är detta vanlig?
4) Kan jag lita på er att ni hittar den heliga tjärpastillen brödarskapet af decibél.
Lita aldrig på någon på internet jag sa att det var 3 frågor men jag ställde 5.
Ha en god dag alloha snackbar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.09.2015
Hej alloha snackbar!
Som du ser tar vi allt som kommer in till Våga fråga på största, dödliga allvar ;) Ne, vi fattar väl att du lite testar om vi pallar för lite skämt här - men ser man det från ett annat håll så är vi ju bara glada att du inte har några som helst värre problem i livet än de här 5 frågorna. ;) :D
1) Ja, flera. Gör så här: ta upp ett nytt fönster i din webbläsare, gå till google.com, skriv in tervapastilli, klicka över till Bilder, se vilka som finns, gå till närmaste mataffär eller varuhus eller till och med byns minsta bensinstation, se om du hittar någon av dem i hyllan, ta, betala, ät.
2) För oss. Att du upprepade gånger slår i en vägg gör oss ont i hjärtat och får oss att bekymra mig om din mentala hälsa. Vilka negativa känslor eller tvångstankar tvingar dig att slå i väggen...
2,5) Ja, den består av livlöst materia...
3) Ja, nu som då händer det att folk har lust att testa Decibel och se om vi ändå svarar på allt, om vi kan hålla oss seriösa och om det faktiskt går att fråga allt möjligt här, så som vi sagt i skolorna att det ska gå att göra. På de exakt 11.811 frågor vi har i arkivet nu så har det under de snart 7 år jag jobbat här kommit kanske en... 20 "skämtfrågor"? Högst 25. Men ganska ofta blir de andra unga som använder Decibel sura - innan vi ungdomsinformatörer ens hunnit svara på de semiseriösa eller ta bort de riktigt värsta skämtfrågorna - och skriver skriver kommentarer där de skäller ut skämtaren. 99,9% av alla som använder Decibel vill att det ska vara seriöst här, så du kan ju gissa vad folk talar om din fråga ute i byarna nu - om din mognadsgrad, om huruvida du slösar med vår arbetstid när det finns folk som har riktiga problem...
4) Ungdomsinformatörernas jobb är att hjälpa unga att själva göra bra val i livet, hitta sina egna vägar och hitta sina egna tjärpastiller. Så se 1) igen.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna