HJÄLP MED DATORN
20.07.2014
Hjälp! Min dator har varit himla konstig senaste tiden, slagit av lite nu som då och inte gått att starta. Men sen när den väl är igång så funkar den utmärkt.
Men just nu står det "inget batteri hittades" där var den där laddningsgrejen är, och så är det ett rött kryss över den. Vad är detta? :o #hjälp
Jonny Bjorkstrom
Teknikexperten Jonny svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.07.2014
Hej, vi väntar på svar från vår teknikexpert Jonny. Men våra egna funderingar här på kontoret är: kolla sladden och akkun om någon av dem fått nåt fel. Händer detta fast du har i sladden så är det mera troligt att felet ligger i sladden, men om det händer utan sladd så verkar det vara akkun. Vi sätter in Jonnys svar här under när vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna och sommarjobbaren/storasystern Angelica
Hej!
Att datorn slår av och inte går att starta men väl igång fungerar beror för det mesta på överhettning. Kolla om den blir ovanligt varm. Du kan försöka ta upp fläktar och rensa damm ur dem. Du kan också köpa en kylbas att ställa datorn på.
Vad batteriproblemet beror på är svårt att säga. Fungerar datorn utan elkabel i väggen? Har du möjlighet att prova med annat batteri/prova ditt batteri i annan dator? Det kan ju hända att batteriet är gammalt och slut och behöver bytas ut.
H. Jonny