Hjärngympa?
23.05.2014
Hej! Har ni några bra tips på hjärngympa? Skulle vilja ha känslan av att "ta ut" hjärnan, ungefär som man tar ut en muskel, om ni förstår vad jag menar? Är läsning förresten bra hjärngympa? Tacktacktack för svar!! Milla

Ungdomsinformatören Lena svarar
28.05.2014
Hej!
Läsning är visst bra hjärngymnastik och det finns massor av andra sätt att "träna" hjärnan också. För det första kan du tex googla "hjärngympa för vuxna" då får du massor av kluriga uppgifter, knep och knåp och annat roligt. Du kan också låna knep och knåp böcker på biblioteket. Om du gillar matematik kan du tex. räkna lite svårare matteuppgifter.
Som den som gett kommentaren säger är också korsord, krypton och sudokun bra hjärngymnastik. Prova tex på lite svårare sudokun, och ge inte upp fastän det känns omöjligt - "känns" definitivt som gympa för hjärnan.
Lycka till med "träningen"!
Hälsar ungdomsinformatören Lena