hm
10.07.2015
hej inte egentligen en fråga men ja tycker ni ska sluta skriva om ni tror en fråga inte är seriös eller påstår att de inte menar det för om de menar det så kan de känna sig förlöjligade och så..så om nån skriver jättekort eller verkar lite konstig snälla påstå inte att de inte är seriösa även om de tror de för de kan göra att de blir ledsna hm

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
13.07.2015
Hejsan kära hm
Vi förstår att det kan kännas kallt och trist ifall vi någon gång verkar att inte ta en fråga riktigt på allvar. Orsaken till det är att vi alltid mellan varven under de senaste åren märkt att det finns en eller flera personer som har hittat på sina problem, av olika orsaker som jag inte kan skriva här vet vi att det är så, tyvärr. Vi har tyvärr på grund av detta tvingats bli rätt så cyniska och kan därför inte ta alla frågor på allvar, vi hamnar att avväga om vissa frågor är på riktigt eller inte.
Det är jätte tråkigt och vi är mycket ledsna för att det finns folk som kan hitta på otroligt ledsamma och gripande livsöden som inte stämmer. Det finns ju folk som faktiskt på riktigt råkar ut för olika hemskheter i sina liv, så vi tycker det är väldigt fräckt att någon kan hitta på sånt för att få medömkan.Ibland märker vi också att vi får in en del helt klart skämt frågor efter en skolturne, man riktigt "ser" då det sitter en grupp och fnissar och skriver en fråga hit ;)
Vi gör vårt bästa och hoppas såklart att vi inte missar nån fråga som är på riktigt på grund av det här. Om så är fallet hoppas vi att den som ställt frågan hör av sig igen.
Tack för att du tog upp detta, det är en jätte viktig sak och vi skulle ju hoppas att ingen som inte på riktigt behöver vår hjälp skulle ta upp tid från de som verkligen behöver få hjälp med olika svåra saker i sina liv.
Många varma kramar från ungdomsinformatörerna Sanna och Liselott