Jobb
01.06.2016
Jag har varit på prao en vecka på en mataffär alla som jobbar där berömde mig och tyckte jag var bra jag saknar de redan

Ungdomsinformatören Liselott svarar
02.06.2016
Hej!
Jättebra att du trivdes och att praon kändes nyttig och givande! Och att du fick höra att du gjorde ett bra jobb - vi österbottningar är alldeles för dåliga på att bekräfta och berömma varandra. Gör gott att höra hursomhelst att folk är nöjda med en. Fortsätt i samma stil, och fundera gärna på vad det var hos dig som var bra, vad var det du gjorde bra, för den kunskapen om dig själv och vad folk vill ha ut av en arbetsgivare är mycket bra att ha i framtiden.
Glöm inte att be om ett arbetsintyg - har de berömt dig f2f, så gör de det säkert också till pappers, och det pappret kan vara avgörande för hur lätt du får sommarjobb senare! Under nästa skolår kan du dessutom förbättra dina chanser till sommarjobb ännu mer genom att gå tex kurs i livsmedelshygien för att få Hygienpasset (man får egentligen inte ens servera smörgåsar som tex hjälpledare på ett läger om man inte har det intyget) och Första hjälpen.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott