Kändis present
29.04.2015
Jag ska gå på en konsert med en av mina favoritartister. Jag tror att hen kommer skriva autografer efteråt och jag undrar vad jag kan ge åt hen. Jag vill gärna visa att jag är ett stort fan och vill ge något smått som ändå inte är bara skräp utan som visar att jag uppskattar hen. TheBiggestFan

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
29.04.2015
Hej TheBiggestFan! Roligt att du ska få gå på konsert! Njuut! Men är du säker på att din idol skriver autografer efteråt? Det är väldigt ovanligt att de gör så - åtminstone stora artister... Risken för kaos bland publiken är nämligen stor!
Men kan du inte ge en blomma? Eller ett kramdjur? Ifall det är en artist som är på turné finns det begränsat med utrymme vilket gör att det ju blir svårt att ta med sig fansens presenter. Därför skulle ju en blomma vara säkert trevligt... Eller ett brev - där du berättar vad artisten har betytt för dej?
Sen tror jag nog att bara du visar med applåder, jubel, visslingar, dans och kroppsspråk att du njuter av showen är ju också det en gåva till artisten. Många större artister säljer ju i samband med sina konserter t-paitor, cd:n och ivrigt material som fans gillar. Jag gillar att sätta på mej t-paitan som jag köpte vid artistens förra besök på nästa konsert - det visar ju att man är ett troget fan... :)
Sen överlag tror jag ju att publiksiffror överlag är en uppskattning till artisten. Sviker publiken och inte kommer på konserten känner ju sig artisten rätt misslyckad... Så kan du kanske fixa ett event på Facebook och se till att folk vet om konserten och att den blir utsåld? Det skulle ju verkligen vara att visa sin uppskattning för artisten...
Glöm inte att skydda din hörsel med bra öronproppar! Så du inte missar musiken i fortsättningen...
Ha så skoj! Med vänlig hälsning, Annika - som också väntar på sommarens konserter... :)